Eerste dagen Thailand: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rik en Annemarie - WaarBenJij.nu Eerste dagen Thailand: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rik en Annemarie - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Thailand: Bangkok

Door: Rik en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Rik en Annemarie

03 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Vandaag is het onze 4e dag in Bangkok en tevens de laatste, dus tijd voor een eerste verslag. Onze vlucht hiernaartoe is goed gegaan (op de draaiende buik van Annemarie na). Met de trein zijn we naar Phaya Tai gegaan en vandaaruit met een heuse tuktuk naar ons guesthouse gebracht. Dit was een bijzonder ritje; oud Thais mannetje als chauffeur, op blote voeten, racend tussen al het verkeer door.
Ons guesthouse ligt achter Khoa San Road in een mooi straatje, vol kraampjes en eettentjes. In de bomen hangen 's avonds lampionnen en we kijken onze ogen uit. De verkopers hebben gelijk door dat we uit Nederland komen en vooral de maatpakken verkopers duiken op Rik af. Hij heeft volgens hen "the suit body"! Daar is Annemarie het helemaal mee eens. De meeste tuktuk chaufeurs proberen ons op te lichten maar we hebben ze nu wel door. Mede door de opdringerige verkopers was het in het begin wat wennen, maar nu vermaken we ons prima!

De prijzen bevallen ons hier goed en dit zorgt ervoor dat als we een eettentje zien waar een burger 4 euro kost, we weglopen omdat we het veel te duur vinden. We eten vaak lekker in simpele straat "restaurantjes". Oftewel een kraampje met een gasfles en een paar tafels overdekt met zeilen. Annemarie is helemaal fan geworden van de springrolls met sweet chili saus. Rik kan het hete eten nog net verdragen met zweet op zijn voorhoofd. Ook de prijzen van kleding en dergelijke zijn gunstig. Op alles valt af te dingen alleen is dit voor Annemarie bij een lief vrouwtje en kindje wat moeilijk, Rik heeft hier wat minder moeite mee.

We hebben de meeste touristische hotspots, waarvan de meeste tempels zijn, wel bezocht denken we. Tegenover Wat Arun zaten we aan het water in een erg simpel eettentje die in Nederland nooit door de keurings dienst van waren komt. Hier was een vrouwtje wel fan van Rik en mepte hem bijna in elkaar en kon niet van hem afblijven.

Tijdens deze 4 dagen in Bangkok heeft Annemarie zich iets voorgenomen. Ze is van plan om de komende 7 maanden het woord 'moeten' niet meer te gebruiken (tenzij 'noodzakelijk'). We moeten namelijk helemaal niets. Wat een vooruitzicht! We doen lekker rustig aan, we hebben immers alle tijd.
Morgen gaan wij Bangkok verlaten en gaan wij alvast een klein stukje richting het noorden. Pak Chong is onze volgende stop, waar we de jungle in zullen gaan.

Liefs

• 03 Oktober 2014 - 13:36

Eva Waij:

Wauw wat een leuk verslag! Ik ben echt jaloers als ik zo al je leuke verhalen lees! Geniet er maar lekker van en inderdaad je MOET even helemaal niets! Liefs Eva

• 03 Oktober 2014 - 15:21

Marieke:

Hahaha zelfs daar wordt Rick zn ego gestreeld. Leuk van jullie te horen en dat jullie zo lekker verschillend dingen beleven!! Veel plezier!!!

• 03 Oktober 2014 - 18:34

Piet En Anja:

Wat leuk om jullie verslag te lezen! En wat een mooie kleurrijke foto's. Veel liefs, Pap en Mam

• 04 Oktober 2014 - 06:53

Sabine:

Hahaha wat schrijven jullie leuk samen :-)
    Het klinkt allemaal goed! Succes en plezier in de jungle!
    Liefs van ons

• 04 Oktober 2014 - 20:24

Mandy En Joke:

Sa wa dii Rik en Annemarie,

Goed te horen dat jullie veilig aangekomen zijn, inmiddels jullie draai daar hebben gevonden en genieten van de Thaise keuken en cultuur :)

Leuke foto's, jullie zien er al ontspannen uit.

We gaan jullie zeker volgen. Veel plezier en goede reis!

• 06 Oktober 2014 - 13:19

Willem:

hoi luitjes
    blij te horen dat alles goed gaat met jullie.
    rik ik ga je auto verkopen of er dan weer een auto staat als jullie
    terug komen is nog een verrasing ,als je het hier niet mee eens bent dan hoor
    ik het wel .
    liefs willem en corry

• 06 Oktober 2014 - 20:47

Ineke En Ton Karsten:

Wat is het toch een mooi land met een cultuur waar je even aan moet wennen hoe de mensen daar wonen en hun gewoontes.
    Maar als je er maar lang genoeg bent went alles en ga je net als hun de gewoontes overnemen, dus.....
    heeeel veeeel plezier.
    Groetjes ui Nibbik.

• 07 Oktober 2014 - 19:21

Joost En Fabie:

Super leuk ! veel plezier..!!

Succes met slingeren door de jungle!(joost)

Groetjes, Joost&Fabie

• 13 Oktober 2014 - 12:57

Yvonne Van Beek:

Hallo Annemarie en partner

Heel veel plezier met jullie reis ik net een heel leuk artikel gelezen over je vader zijn werk
    Groetjes uit Hoorn